Mammakropp..

Ja, men till kroppen efter förlossningen. Kan absolut inte säga att jag har en "typisk" mammakropp. Mage som släpar i backen och bröst som hänger med. Nej, så är det inte. MEN.. jag kan fortfarande inte komma i "drömjeansen" som jag kallar dom. De riktigt tajta jeansen jag hade innan jag blev gravid. gick ju trots allt upp nästan 20kg. Men som sagt, 3 månader har snart gått och jag vill bli riktigt FIT igen. I'm working on it. Har sprungit lite grann sedan jag födde. Men det är inte mycket, 1 till 2 gånger i veckan. Förra veckan var jag med och tränade fotboll igen. Kändes jävligt roligt men DYNG-jobbigt. Men det blir ju bättre ju mer jag tränar. Känns otroligt skönt att få komma igång, men beach 2012 får vänta.. "jag har ju trots allt nyss fött barn" ( Hur länge får man skylla på det?)
Så, om det finns någon som vill dela med sig av fungerande dieter. ( med kompinerad träning. ) Så SKRIV TILL MIG. TACK! :)
-okej, denna kropp skulle jag vilja ha. PERFEKT
-japp, ungefär sådär känner jag mig när jag kommer och kastar mig över kärleken. också ganska perfekt! Eller?
Nä nu vaknar lillhjärtat till liv så ska göra iordning nån mat. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha, vilken jävla bild :p Och att man nyss fött barn kan man skylla på läääääänge ;)



Närå... skämt å sido. Försök att ta återhämtningen och träningen med ro! Det är verkligen superviktigt att låta kroppen hämta sig ordentligt och i rätt takt efter en förlossning. Det kan lätt slå tillbaks negativt annars.



Jag tycker det låter mycket bra och förnuftigt med löpning 1-2 ggr/veckan i från början och lite fotbollsträning på det. Kombinera detta med raska promenader, så ska du se att du är på banan inom kort! Mer än så de första veckorna när man börjar träna igen skulle jag inte rekommendera.



Sen måste jag ju såklart skrika högt åt ordet diet! ;) Dieta är verkligen ingenting du behöver hålla på med! Försök att hitta en bra balans mellan det du äter med regelbundna tider, så ska du se att det räcker. Vill du ha tips på något så kan jag tipsa om LCHQ, vilket inte är en diet, utan en näringsrik och hälsosam "lågkolhydratkost med hög kvalite". Där ligger fokus på en kost med bra råvaror, hälsosamma kolhydrater och framförallt de bra fetterna. Vill du så kan jag ge dig lite recept från en bok jag har, så ser du om det är något för dig =)



Stor kram

2012-05-10 @ 09:52:29
URL: http://bekkiis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0