jahaja,

Lika bra att man kör igång igen då! Ska göra ett tappert sista försök att hålla bloggen vid liv. funkar det inte denna gång så då läggs den ner. haha! Men ja, som sagt är ju min och jonas graviditet ett faktum nu. Så faktiskt, så tror jag att det mesta som skrivs här kommer att handla om just det, hur jag mår och allt nytt som händer. bilder på magen, men självklart annat också som vardagen,jobb och andra händelser. Så ni som inte är intresserade av det behöver inte läsa! :)

Men herregud vilket skitväder det är ute nu, vaknade vid 8 imorse av att det blåste och regnade som fan! Jag som tänkte springa en sväng och gå ut på en långprommis med bejjan innan jag ska börja jobba ( 14.45-21.15 )! Men det känns faktiskt sådär nu, trivs bra i soffan för tillfället, bejjan med! ;)

Vad händer mer i veckan då? jobb imorgon igen, sen ledig på fredag då det ser ut som om Mimmi kommer och hälsar på, ska bli skit kul, har inte setts på hur länge som helst! :) Sen åter jobb i helgen, har stängning. känns sådär faktiskt, har inte stängt på jag vet inte hur länge! Har inte haft en stängning sen jag jobbade där för typ nå år sen. Då staffan var chef. Hjälpte Petra en gång. men är ju mycket lättare när man är två. Jaja återstår att se ikväll! :)


Just det, vi var ju på ultraljud förra måndagen. Och barnmorskan tyckte jag såg liten ut för att vara i vecka 19. och det hade hon rätt i , så vi konstaterade att jag bara var i vecka 14, kändes ju sådär. haha  men huvudsaken var ju att allt såg bra ut! :) längtar tills nästa, vilket blir den 3 Oktober. Är ju inte så länge kvar. :)


- Såhär såg magen ut för någon vecka sedan :)

Vecka 15

Barnet:

Ögonbrynen växer ut.

Har ditt barn anlag för mörkt hår, är det nu som det mörka pigmentet börjar produceras. Lillhjärnan och ryggmärgen är anlagda. Den tunna huden är täckt av det färglösa lagunohåret som troligtvis finns där för att hålla kvar fosterfettet på barnets hud. Det försvinner först i slutet av graviditeten. Genom den sköra huden kan man se små, tunna blodkärl. Kalcium lagras för att skelettet och dess benmärg behöver det för sin utveckling. Barnet kan hicka och gör andningsrörelser med bröstkorgen.

Mamman:

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet.

Förklaringen är den ökande blodvolymen. En del kvinnor kan uppleva hjärtklappning vilket är helt ofarligt. De värsta trängningarna efter att ofta gå och kissa har antagligen släppt. Livmodern har vuxit och utvecklas i första hand uppåt vilket innebär att trycket nedåt brukar lätta.


Kommentarer
Postat av: malinnorlander

nyheten har även nått mig :) stort grattis till er båda och stort lycka till :) <3

2011-09-07 @ 12:22:37
URL: http://malinnorlander.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0